Czy zabiegi laserowe można wykonywać w okresie letnim? – część I

Wykonywanie zabiegów laserowych latem to dyskusyjny temat. Wolno je swobodnie wykonywać, czy też kategorycznie unikać? Skoro mieszkanki cieplejszych krajów, gdzie pogoda przeważnie utrzymuje się na poziomie naszej letniej pory wakacyjnej, wykonują zabiegi laserowe – to dlaczego ty miałbyś z nich nie korzystać?

• Depilacja laserowa – czy można robić latem?
  • Usuwanie przebarwień – czy można robić latem?
  • Podsumowanie

Z tego wpisu dowiesz się, czy zabiegi laserowe można wykonywać latem. Skupimy się na najbardziej popularnych w tym okresie zabiegach: na depilacji laserowej oraz usuwaniu przebarwień.

Depilacja laserowa – czy można robić latem?

Możemy wyróżnić różne typy maszyn do depilacji laserowej, w tym lasery całoroczne. Właśnie takie lasery powinnyśmy wybrać w okresie letnim. Jeżeli w natłoku spraw spóźniłeś się z rozpoczęciem zabiegów depilacji, to nadal możesz z nich skorzystać. Pamiętaj jednak, że prawdopodobnie będziesz musiał wykonać ich więcej, ponieważ parametry lasera będą obniżone dla bezpieczeństwa twojej skóry. Pozwalają one na przeprowadzenie depilacji, bez ryzyka poparzenia skóry. Jest to możliwe dzięki inteligentnemu dopasowaniu energii lasera, do każdego typu karnacji i koloru włosków pacjenta. Dzięki swojej precyzji, laser jest w stanie usunąć mieszek włosowy, bez działania na otaczającą go skórę. Bardzo istotne jest aby przed przystąpieniem do zabiegu depilacji, nie eksponować skóry na działanie słońca – przez co najmniej 72 godziny. Nie należy stosować zabiegu depilacji laserowej bezpośrednio przed wyjazdem na wakacje. Ważne jest, aby po zabiegu stosować kremy/balsamy z wysokim filtrem SPF – nawet do kilku razy dziennie. To bardzo istotne, aby skóra nie została wystawiona na działanie promieniowania, ponieważ mogą pojawiać się podrażnienia.

Usuwanie przebarwień – czy można robić latem?

Usuwanie przebarwień to zabieg, z którym bezwzględnie powinno się zaczekać do jesieni. Opiera się on bowiem ściśle na działaniu na melaninę, czyli pigment znajdujący się w skórze. Usuwanie przebarwień w okresie letnim jest ryzykowne, ponieważ skóra zostaje wystawiona na mocne promieniowanie UV. Spowoduje to w efekcie przyciemnianie skóry oraz ryzyko pojawienia się nowych przebarwień. Nie ryzykujmy i poczekajmy z zabiegiem do okresu jesienno-zimowego. Jeżeli borykasz się przebarwieniami i naprawdę potrzebujesz w okresie letnim poczuć większy komfort związany z występowaniem przebarwień – sięgnij po kremy z filtrami SPF oraz kremy dedykowane specjalnie do przebarwień. Powinny one w dostatecznym stopniu zniwelować problem, a unikniesz przyciemnienia skóry oraz pojawienia się nowych przebarwień.

Podsumowanie

Promienie UV mają ogromny wpływ na skórę – niestety negatywny. Przyspieszają starzenie się skóry i pojawianie się przebarwień. Niezbędne jest stosowanie filtrów przeciwsłonecznych. Dzisiaj technologia laserowa w medycynie estetycznej jest na wysokim poziomie i pozwala to na wykonywanie precyzyjnych zabiegów także na ciemniejszej skórze. Powoduje to, że zabiegi są bezpieczniejsze do wykonania latem niż kilka lat temu. Mimo to, skóra wciąż będzie narażona na podrażnienia i uszkodzenia jej w okolicy mieszka włosowego. Po wykonaniu zabiegu w okresie letnim istnieje dużo wyższe ryzyko wystąpienia powikłań, po wystawieniu skóry na działanie promieniowania UV, niż w inne pory roku. Kluczowa jest więc pielęgnacja po zabiegu – częste stosowanie kremów z wysokim filtrem przez kilka tygodni i unikanie słońca. Bardzo ważne jest aby nie wystawiać depilowanych miejsc na promieniowanie słoneczne.

Fotoodmładzanie – w jakich odstępach czasu stosować?Czy zabiegi laserowe można wykonywać w okresie letnim? – część II