Przyczyny wypadania włosów – jak zapobiec ich utracie?

Łysienie, czyli nadmierne wypadanie włosów prowadzące do kompletnej ich utraty jest jednym z poważniejszych problemów wśród kobiet i mężczyzn. Włosy odpowiedzialne są za ochronę naszej czaszki przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi, ale wpływają także na nasz wygląd i na to, jak postrzegają nas inni. Ich utrata, może prowadzić do gorszego postrzegania samego siebie oraz problemów w komunikacji z rówieśnikami. Wszystko to odbija się na stanie psychicznym osoby dotkniętej schorzeniem.

Wypadanie włosów – jakie są ich przyczyny?

Przyczyn wypadania włosów jest wiele:

• zła pielęgnacja włosów
  • używanie nieodpowiednich szamponów, farbowanie, częste mocne wiązania włosów oraz nadmierna stylizacja – np. codzienne prostowanie, które prowadzi to do uszkodzenia struktury włosa oraz  mieszków włosowych
  • choroby oraz przyjmowanie niektórych leków
  • nowotwory złośliwe, choroby zakaźne (kiła), choroby ogólnoustrojowe (niedoczynność i nadczynność tarczycy)
  • choroby skóry głowy
  • choroby psychiczne (trichotillomania) są prowokatorami wypadania włosów
  • stres (proces utraty włosów może nastąpić nawet 4 miesiące po przewlekłym stresie)
  • zła dieta
  • palenie tytoniu

Niestety, nie zawsze wyleczenie danego schorzenia wpływa na ponowny odrost włosów. Dlatego dobrze jest skorzystać z pomocy profesjonalistów i zabiegów, które przyczynią się do ponownego wzrostu włosów np. mezoterapii igłowej.

Wypadanie włosów – zmiany hormonalne

Problem łysienia może nas dotknąć, gdy w naszym organizmie dochodzi do zmian hormonalnych tj. ciąża czy menopauza oraz gdy mamy skłonności genetyczne do tego schorzenia. Przyczyną genetyczną jest łysienie androgenowe, które jest związane z nadwrażliwością na dihydrotestosteron.

Zabiegi hamujące wypadanie włosów

W celach profilaktycznych oraz w celu zaniechania wypadania włosów można wykonać zabiegi estetyczne, które pobudzą ukrwienie skóry głowy, spowodują wzrost włosów oraz zahamują ich wypadanie. Karboksyterapia, mezoterapia igłowa oraz mezoterapii składnikiem rewitalizującym to jedne z zabiegów, które przynoszą najlepsze efekty.

Zabieg mezoterapii igłowej na owłosioną skórę głowy polega na wprowadzeniu śródskórnym koktajlu zabiegowego za pomocą igły. Podczas samej iniekcji dochodzi również do kontrolowanego stanu zapalnego, który prowadzi do większego ukrwienia, a za tym do odżywienia skóry głowy.

Oprócz zabiegu mezoterapii igłowej można zastosować również zabieg ostrzykiwania plazmą. Jest on podobny do zabiegu mezoterapii, jednak zamiast koktajlu zabiegowego wykorzystujemy płynny materiał autologiczny pozyskiwany od pacjenta. Wyklucza to ryzyko jakichkolwiek alergii. Podane czynniki wzrostu zawarte w preparacie powodują stymulowanie fibroblastów do wytwarzania kolagenu i elastyny,  wzrost unaczynienia oraz namnażanie komórek. Prowadzi to do odżywienia mieszków włosowych. Jednym z takich zabiegów jest także karboksyterapia. Podczas zabiegu jest podawany śródskórnie dwutlenek węgla za pomocą igły. Pod wpływem CO2 następuje poprawa mikro – krążenia, co powoduje dotlenienie obszarów dotkniętych łysieniem.

Ile zabiegów trzeba wykonać w walce z wypadaniem włosów?

W przypadku mezoterapii zaleca się wykonanie 4 – 8 zabiegów co ok. 8 dni  jednak przy wykorzystaniu terapii dwutlenkiem węgla należy wykonać 8-10 zabiegów co tydzień. Zabieg osocza, aby uzyskać efekt należy wykonać 4 – 5 zabiegów w odstępie 2-3 tygodnie. Efekty najczęściej widoczne są dopiero parę miesięcy po skończonej serii zabiegowej.

Jest wiele metod zabiegowych, które pomagają walczyć z nadmiernym wypadaniem włosów. Należy jednak wziąć pod uwagę również ogólny stan zdrowia oraz przeanalizować nasze codzienne nawyki. Takie holistyczne podejście prowadzi do osiągnięcia oczekiwanych efektów.

mezoterapia-głowa-skórylikwidowanie-cellulitu-na-udach