Przyczyny i sposoby niwelowania oznak starzenia się skóry

Sucha, pozbawiona blasku skóra, utrata jej jędrności i zmarszczki, to coś z czym zmagasz się na co dzień? Na złą kondycję i stan skóry ma wpływ wiele czynników zewnętrznych, czy nieprawidłowe codzienne przyzwyczajenia. Starzenie się skóry to proces którego nie da się zahamować, jednak istnieją sposoby aby go skutecznie spowolnić. Co szkodzi skórze? Jakie są przyczyny i sposoby niwelowania oznak starzenia się skóry? Odpowiadamy.

• Przyczyny szybkiego starzenia się skóry
  • Czego unikać?
  • Jak zniwelować pierwsze pojawiające się oznaki starzenia?

We wpisie dowiesz się, jakie są główne przyczyny starzenia się skóry, oraz jak można zniwelować pierwsze pojawiające się oznaki starzenia.

Przyczyny szybkiego starzenia się skóry

Co szkodzi skórze? Czynnikiem zewnętrznym silnie wpływającym na starzenie się skóry, jest promieniowanie słoneczne. Szkodliwe promieniowanie UV może prowadzić do pogorszenia się kondycji skóry zwłaszcza, gdy nie stosujemy odpowiednich produktów z filtrem SPF. Należy pamiętać, że filtru przeciwsłonecznego w kosmetykach należy używać przez cały rok, nie tylko w okresie wakacyjnym! Promienie słoneczne przyczyniają się do powstawania wolnych rodników, które spowalniają w skórze procesy powstawania nowych włókien kolagenowych i elastyny. Odpowiadają one bezpośrednio za utrzymanie jędrności i napięcia powierzchni skóry. Częste i długie opalanie może zaburzać pracę komórek odpowiadających za wydzielanie melaniny w skórze. Melanina jest nierówno rozprowadzona na powierzchni skóry, co w konsekwencji prowadzi do powstawania licznych przebarwień.

Czego unikać?

Z pewnością należy unikać palenia papierosów. Palenie prowadzi do zwiększania liczby enzymów, rozkładających włókna kolagenowe i elastynowe w skórze. Palenie papierosów skutecznie obniża poziom witamin w skórze, niezbędnych do jej prawidłowej odbudowy, powoduje także szarzenie i utratę jej jędrności. Szkodliwe substancje zawarte w tytoniu, powodują powstawanie przebarwień skórnych i charakterystycznych zmarszczek wokół ust. Należy także unikać długotrwałego stresu. Wpływa on niekorzystnie na powstawanie zmarszczek, zwiększa wydzielanie sebum, powoduje także powstawanie zmian trądzikowych. Osoby z suchą cerą będą narzekały na jej nadmierne przesuszanie oraz podrażnienie. Należy unikać stosowania niesprawdzonych kosmetyków o podejrzanych składach, które mogą doprowadzić do uszkodzenia warstwy ochronnej skóry, a w konsekwencji zaburzać jej pH i powodować podrażnienia.

Jak zniwelować pierwsze pojawiające się oznaki starzenia?

Aby skutecznie pozbyć się oznak starzenia skóry, należy przede wszystkim podjąć kroki ku zdrowemu stylowi życia. Zrównoważona, bogata w witaminy dieta oraz regularny ruch, z pewnością korzystnie wpłyną na poprawę stanu skóry. Aby wspomóc się w walce o zdrową, jędrną skórę należy najpierw poprawić jej stan. Aby spłycić zmarszczki, rozjaśnić przebarwienia, przywrócić jędrność i elastyczność skórze, można zastosować kilka zabiegów z zakresu kosmetologii. Idealnie sprawdzą się tutaj zabiegi takie jak resurfacing, lifting skóry SMOOTH czy lifting skóry Fotona 4D. To bezpieczne i skuteczne metody na odmłodzenie skóry, wyrównanie jej kolorytu i poprawę ogólnej kondycji.