Najczęstsze przyczyny uszkodzeń i starzenia skóry. Czego unikać?

Objawy starzenia skóry należą do indywidualnych cech organizmu człowieka i są uzależnione od wielu czynników. Na stan skóry mają wpływ wiek, sposób odżywiania, uprawiana aktywność fizyczna, stosowana pielęgnacja, czy też czas jaki spędzamy na słońcu. Z upływem lat na skórze pojawiają się zmiany i uszkodzenia, które skutecznie ujawniają wiek człowieka. Najszybszym i najbardziej widocznym procesom starzenia, ulegają dłonie oraz skóra twarzy, dekoltu i szyi. To ich pielęgnacja ma więc kluczowe znaczenie. Jakie są najczęstsze przyczyny uszkodzeń i starzenia skóry. Czego unikać? Jak odmłodzić skórę? Odpowiadamy.

• Nieodpowiednie kosmetyki
  • Niewłaściwa dieta
  • Długotrwałe opalanie
  • Jak odmłodzić skórę?

We wpisie dowiesz się jakie czynniki wpływają na uszkodzenia i przyspieszone starzenie skóry oraz w jaki sposób można odmłodzić skórę.

Nieodpowiednie kosmetyki

Jednym z głównych czynników uszkodzeń skóry jest długotrwałe stosowanie niewłaściwych kosmetyków. Nieprawidłowo dobrane produkty o długich, chemicznych składach mogą prowadzić do uszkodzenia warstwy ochronnej skóry i powstawania niedoskonałości oraz podrażnień. Nieodpowiednio dobrane kosmetyki do naszego typu cery mogą wyrządzić więcej krzywdy niż ich zupełny brak. Mogą zaburzać równowagę mikroflory bakteryjnej i niszczyć lipidowy płaszcz ochronny naskórka. Niesprawdzone kosmetyki nieznanych marek mogą także prowadzić do zmiany pH, podrażnienia i przesuszenia cery, co bezpośrednio prowadzi do powstawania i pogłębiania zmarszczek.

Niewłaściwa dieta

Spożywanie jedzenia niskiej jakości, sporej ilości fast-foodów i słodyczy niesie opłakane konsekwencje dla kondycji skóry. Staje się ona sucha, wiotka, poszarzała i matowa. Pojawiają się skłonności do nadmiernego wytwarzania sebum, co niesie za sobą ryzyko trądziku. Pozbawienie organizmu optymalnej ilości witamin, minerałów i składników odżywczych powoduje, że skóra ulega szybszemu starzeniu. Najbardziej szkodliwy wpływ na stan skóry ma spożywanie dużej ilości soli, cukrów prostych i modyfikowanej żywności. Niezwykle istotne dla stanu skóry jest także odpowiednie nawodnienie organizmu.

Długotrwałe opalanie

Warto wspomnieć o szkodliwym działaniu długotrwałego opalania, ponieważ słońce to jedna z głównych przyczyn przedwczesnego starzenia. Nadmierne opalanie powoduje zaburzenia w pracy komórek odpowiedzialnych za wytwarzanie i rozprowadzanie melaniny w skórze. Promieniowanie UV jest bezpośrednio odpowiedzialne za tworzenie się wolnych rodników, które spowalniają procesy regeneracji oraz produkcji kolagenu i elastyny w komórkach skóry. Może to powodować nierównomierne gromadzenie się barwnika w skórze i skutkować powstawaniem licznych przebarwień.

Jak odmłodzić skórę?

Jeśli zaobserwowałeś u siebie pogorszenie kondycji skóry i czujesz, że wymaga ona intensywnej regeneracji oraz odbudowy powinieneś zainteresować się zabiegami medycyny estetycznej, które skutecznie przyczynią się do polepszenia jej stanu. Najlepiej sprawdzą się zabiegi nawilżające, oczyszczające i odżywiające skórę, takie jak mezoterapia mikroigłowa, fotoodmładzanie twarzy, resurfacing skóry, peeling chemiczny lub dermapen. Skorzystaj z usług naszego kosmetologa, który doradzi jakie zabiegi najlepiej sprawdzą się do twojego stanu cery i rodzaju karnacji.