Karboksyterapia – fakty i mity

Leczenie dwutlenkiem węgla to rewolucyjny zabieg medycyny estetycznej, który pozwala na szybkie i bezbolesne pozbycie się cellulitu, rozstępów czy cieni pod oczami. Zabieg ten pomimo popularności nadal wzbudza niepewność. Czy jest bezpieczny? Czy jest bolesny? Na jakie mankamenty tak naprawdę pomaga? Wyjaśniamy!

• Charakterystyka karboksyterapii
  • Karboksyterapia – Mity
  • Karboksyterapia – Fakty

We wpisie dowiesz się czym charakteryzuje się zabieg karboksyterapii, jakie są fakty i mity związane z tym zabiegiem.

Charakterystyka karboksyterapii

Dwutlenek węgla od lat jest wykorzystywany w medycynie np. do leczenia zmian skórnych w miażdżycy i cukrzycy, lub u pacjentów z niewydolnością żylną. Zastosowanie go w medycynie estetycznej w niedalekiej przyszłości, było pewne. Główna funkcja dwutlenku węgla w organizmie, to regulacja rozszerzanie się naczyń krwionośnych i przepływu krwi. Podając za pomocą nakłuć dwutlenek węgla do komórek, dajemy organizmowi sygnał o poprawie mikrokrążenia i wzmożeniu produkcji m.in. kolagenu. Organizm będzie interpretował nagły zastrzyk dwutlenku węgla, jako niedotlenienie i zacznie stymulować komórki do odnowy. Dzięki temu skóra po zabiegu staje się sprężysta i jędrna.

Karboksyterapia – Mity

Mit 1: Leczenie dwutlenkiem węgla powoduje skutki uboczne. Karboksyterapia jest zabiegiem nieinwazyjnym, co oznacza, że nie skutkuje on występowaniem żadnych komplikacji. Tuż po zabiegu miejsca wkłucia igły mogą być opuchnięte i zaczerwienione, lecz objawy te mijają do kilku godzin po zabiegu. Skóra może być także cieplejsza od reszty ciała – jest to efekt działania CO2 pod skórą.

Mit 2: Istnieje bardzo dużo przeciwwskazań do wykonania zabiegu leczenia dwutlenkiem węgla. Porównując do innych zabiegów z dziedziny medycyny estetycznej, lista przeciwwskazań jest dość krótka. Do najważniejszych z nich zaliczamy cukrzycę, choroby nowotworowe, hemofilia, anemia, choroby płuc i nerek, infekcje bakteryjne oraz wirusowe.

Mit 3: Zabieg wymaga specjalnych przygotowań. Do zabiegu nie trzeba się przygotowywać. Niezbędne jest jednak przeprowadzenie wywiadu ze specjalistą, który prześledzi historię chorób pajenta i wykluczy wszystkie przeciwwskazania do zabiegu. Opracuje także harmonogram zabiegów, aby osiągnąć założone przez pacjenta cele.

Mit 4: Aplikacja CO2 do organizmu jest niebezpieczna. Nie jest to prawda. Gaz jest naturalnym składnikiem występującym w organizmie człowieka i jest z niego wydalany w szybkim tempie. Wykorzystywany do zabiegów gaz CO2, jest certyfikowanym gazem medycznym w pełni bezpiecznym dla organizmu.

Karboksyterapia – Fakty

Fakt 1: Leczenie dwutlenkiem węgla niezwykle poprawia elastyczność skóry. Aplikacja dwutlenku węgla do skóry powoduje kontrolowaną reakcję zapalną, która prowokuje organizm do szybszego wytwarzania kolagenu i odnowy komórek. W efekcie elastyczność skóry zostaje znacznie polepszona.

Fakt 2: Karboksyterapię można łączyć z innymi zabiegami medycyny estetycznej. Najkorzystniej zadziała, jeżeli zostanie przeprowadzona w połączeniu z mezoterapią igłową osoczem bogatopłytkowym, endermologią. Osiągniemy wtedy najlepsze i długotrwałe efekty. Zabieg karboksyterapii można bez obaw łączyć z innymi zabiegami, bez ryzyka powikłań i niepożądanych objawów.

Fakt 3: Karboksyterapia jest niezwykle skuteczna w walce z cellulitem. To prawda. Jest to jeden ze sposobów, który wyróżnia się bardzo wysoką skutecznością na pozbycie się uporczywego cellulitu. Dwutlenek węgla, pomaga zmniejszyć gęstość zbitej tkanki gromadzącej się w tzn. skórkę pomarańczową.

Fakt 4: Karboksyterapia może być stosowana w leczeniu dermatologicznym. Jeżeli pacjent boryka się z różnego typu bliznami posłonecznymi czy potrądzikowymi, z pewnością zabieg dwutlenkiem węgla sobie z nimi poradzi. Możliwe jest także zniwelowanie rozstępów, źle gojących się ran lub łuszczycy.

KARBOKSYTERAPIA – ZABIEG IDEALNY TAKŻE NA LATO!