Jak wykonać depilację bikini bez podrażnień?

W okresie letnim, nienaganny wygląd okolic bikini to konieczność. Trudno jednak uniknąć nieestetycznie wyglądających podrażnień. Depilacja okolic intymnych wymaga odpowiednich przygotowań oraz pielęgnacji, także po wykonaniu zabiegu. Co powoduje podrażnienia, oraz jak skutecznie się ich pozbyć? Zapraszamy do czytania.

• Skąd się biorą podrażnienia okolic bikini?
  • Jak wykonać depilację bikini bez podrażnień?

We wpisie przeczytasz jakie są przyczyny powstawania podrażnień okolic bikini, oraz jak poprawnie wykonać depilację aby im zapobiec.

Skąd się biorą podrażnienia okolic bikini?

Jeśli borykasz się z wrażliwą skórą, depilacja okolic intymnych będzie dla ciebie wyjątkowo trudna. Podrażnienia w tych okolicach są powszechne i uciążliwe. Podstawową przyczyną występowania podrażnień jest golenie okolic bikini jednorazową golarką. Używanie wielokrotnie tej samej maszynki powoduje niedokładne usunięcie włosków i podrażnienie powierzchni skóry. Do mikrouszkodzeń skóry dostają się bakterie z maszynki, powodując stan zapalny mieszków włosowych. Przyczyną powstawania podrażnień może być także niedokładne umycie skóry z zanieczyszczeń lub jej nadmierne przesuszenie. Jeżeli masz skłonność do suchej skóry pamiętaj o jej uprzednim nawilżeniu oraz zmiękczeniu. Pomocne będzie regularne stosowanie nawilżających balsamów do ciała. Podrażnienia mogą się pojawiać jeżeli zbyt mocno dociskasz maszynkę do powierzchni skóry. Jest to także większe ryzyko na zacięcie się maszynką. Wystąpienie komplikacji po goleniu zwiększa także golenie w niewłaściwym momencie: przed wyjściem na basen, przed wizytą w solarium, w saunie lub bezpośrednio przed opalaniem. Chlorowana woda, promienie UV i wysoka temperatura są czynnikami, które mogą przyspieszyć powstawanie podrażnień.

Jak wykonać depilację bikini bez podrażnień?

Ważne jest aby depilacja przebiegała spokojnie i dokładnie – szybkie golenie tuż przed wyjściem, sprawia więcej problemów niż pożytku. Do wykonania poprawnej depilacji bez podrażnień niezbędna będzie nowa, czysta maszynka oraz przeznaczony do tego środek nawilżający skórę. Może być to pianka, krem, żel lub mydło do golenia. Ułatwi prowadzenie maszynki oraz zapobiegnie powstawaniu podrażnień. Używanie dobrej, nowej maszynki jest kluczowe dla zachowania wysokiej higieny depilacji. Należy ją także przechowywać w higienicznych warunkach i dokładnie czyścić po użyciu. Bardzo istotny jest kierunek wykonywanego ruchu golenia – jeżeli masz skórę wrażliwą powinien odbywać się zgodnie z kierunkiem wzrostu włosków. Przed depilacją warto wykonać peeling skóry, aby pozbyć się martwego naskórka i zlikwidować problem wrastających włosków. Maszynka nie będzie gromadziła naskórka na powierzchni ostrzy, powodując tym samym łatwiejsze golenie. Skórę należy nawilżyć w ciepłej wodzie aby zmiękczyć włoski i otworzyć łuski włosów. Będą one bardziej podatne na golenie. Istnieją alternatywne sposoby depilacji okolic bikini np. użycie pasty cukrowej czy kremu do depilacji. Jednym z najskuteczniejszych sposobów jest depilacja laserowa okolic bikini, która pomoże nam na stałe pozbyć się włosków. Po depilacji ważne jest aby nawilżyć skórę odpowiednim kosmetykiem. Zastosowanie się do powyższych zasad pomoże zniwelować powstawanie podrażnień po goleniu okolic bikini.

Depilacja laserowa bikini – fakty i mityDepilacja laserowa męska – najczęściej wykonywane zabiegi