Jak wygląda laserowe usuwanie żylaków?

Żylaki kończyn dolnych to jeden z etapów niewydolności żylnej. Skutkuje on obrzękami, uczuciem ciężkich nóg oraz bólem. Im bardziej rozwija się niewydolność, tym komfort pacjenta bardziej zanika. Dlatego by pozbyć się żylaków, warto udać się na laserowe usuwanie żylaków. Ich zaawansowana postać tworzy stan zapalny w skórze i tkance podskórnej wokół żyły, może skutkować powstaniem przebarwień, a nawet owrzodzeń.

• Wskazania i przeciwwskazania do leczenia laserowego
  • Na czym polega laserowe leczenie żylaków?
  • Skuteczna metoda leczenia

Laserowe usuwanie żylaków to mniej inwazyjna metoda od chirurgicznego rozwiązania tej dolegliwości. Czy jest skuteczna, na czym polega laserowe leczenie żylaków oraz jakie są wskazania i przeciwwskazania do tej metody? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego tekstu.

Wskazania i przeciwwskazania do leczenia laserowego

Do laserowego leczenia żylaków kwalifikowani są pacjenci z niewydolnością żylną i obecnym patologicznym refluksem w obrębie długich pni naczyń żył powierzchniowych. Każdy pacjent jest oceniany indywidualnie i starannie, by metoda była dobrana optymalnie. Niestety do laserowego leczenia żylaków są też przeciwwskazania: aktywne zakrzepowe zapalenie żył powierzchownych, zakrzepica głęboka, choroby nowotworowe, miejscowa martwica skóry, ciąża, zaawansowana miażdżyca tętnic kończyn dolnych, poważne choroby serca i płuc oraz zaburzenia krzepnięcia.

Na czym polega laserowe leczenie żylaków?

Leczenie żylaków kończyn dolnych można przeprowadzić za pomocą energii lasera. Jest to zabieg, w którym przez skórę wprowadza się do światła chorej żyły światłowód laserowy. Jego końcówka jest pod kontrolą obrazu USG w najwyżej położonym odcinku zmienionej chorobowo żyły. Po aktywacji generatora energię laserową dostarcza się do wnętrza żyły przez światłowód laserowy. Na końcu tego światłowodu uwalnia się energia, która pochłaniana jest przez wodę i hemoglobinę, co powoduje ich rozgrzanie. Zabieg powoduje zniszczenie ściany i zamknięcie światła. Energia cieplna działa bezpośrednio na ścianę naczynia żylnego, gdy włókno laserowe wycofuje się z żyły, wciąż dostarczana jest energia, która wywołuje uraz termiczny. Właśnie to prowadzi do zniszczenia chorego naczynia, na dalszych poziomach. Ostatecznie cały niewydolny odcinek, czyli żylak zostaje zamknięty.

Skuteczna metoda leczenia

Laserowy zabieg leczenia żylaków skutecznie pozbywa się ich z nóg. Włókno laserowe wykorzystywane jest nawet do zamykania długich odcinków żył, niestety to właśnie one są najczęściej niewydolne i ulegają procesowi chorobowemu. Dzięki sztywności włókna laserowego można zamykać żyły odpiszczelowe, odstrzałkowe, a także odgałęzienia głównych pni żylnych. Ponadto metoda laserowa jest o wiele mniej inwazyjna od metody chirurgicznej. Komplikacje po laserowym usuwaniu żylaków mają niski odsetek, a sam zabieg jest dobrze znoszony. Rekonwalescencja jest krótka, co jest dodatkowym atutem.

co-usuwa-blizny-po-trądziku