Jak pozbyć się wrastających włosków? Przyczyny wrastania włosków

Szczególnie latem chcemy się cieszyć gładką i zadbaną skórą. Wrastające włoski są problemem większości kobiet i mężczyzn, pojawiają się najczęściej pod pachami, na nogach czy w okolicy bikini. Nie tylko nieestetycznie wyglądają, ale powodują ból i stany zapalne mieszków włosowych. Jak dbać o skórę i depilować ciało, bez obaw o pojawienie się wrastających włosków?

• Przyczyny wrastania włosków
  • Jak pozbyć się wrastających włosków?
  • Jak zapobiec wrastaniu włosków?

We wpisie dowiesz dowiesz się jakie są przyczyny wrastania włosków, jak zapobiec ich wrastaniu oraz jakim sposobem możesz się ich pozbyć.

Przyczyny wrastania włosków

Wrastanie włosków jest niezależne od koloru karnacji czy włosów. Związane jest z mechanicznym sposobem depilacji, który wyrywa włosa. Osłabiony włos zaczyna rosnąć, a nie mogąc przebić się poprawnie przez warstwę skóry, rośnie w innym kierunku. Przyczyną wrastania może być używanie niedokładnie wyczyszczonej, tępej maszynki która powoduje uszkodzenia naskórka. Przez uszkodzenia bakterie i zanieczyszczenia, mogą dostać się pod skórę. Ostrze maszynki na którym pojawia się rdza, także nie nadaje się do użytku – taką maszynkę należy bezwzględnie wyrzucić. Po każdym goleniu ostrze i maszynkę należy dokładnie umyć i przechowywać w higienicznych warunkach. Jeżeli masz możliwość zrezygnować z depilacji maszynką – sięgnij po laserową depilację.

Jak pozbyć się wrastających włosków?

Odpowiednia pielęgnacja ciała to jeden ze sposobów na pozbycie się wrastających włosków. Gdy wrośnięty włosek już się pojawi, powinno się przemyć skórę ciepłą wodą i wykonać peeling w miejscu wrastania. Ciepła woda pomoże zmiękczyć skórę, a peeling złuszczyć zewnętrzną jej warstwę. Wysterylizowaną igłą lub pęsetą należy podnieść włos i ciągnąc mocno do góry – usunąć. Po pozbyciu się włoska miejsce należy przemyć lub zdezynfekować. Można nałożyć także na powierzchnię skóry balsam nawilżający. Nie należy wydłubywać włosków spod skóry, ponieważ może to spowodować jego głębsze wepchnięcie pod powierzchnię naskórka i w efekcie prowadzić do infekcji.

Jak zapobiec wrastaniu włosków?

Najprostszą metodą okazuje się użycie klasycznej golarki. Ogolenie włosów wzmacnia je i pozwoli im poprawnie przebić się przez skórę. Jednak odrastające włoski będą bardziej widoczne i będą wymagały częstej depilacji, co powoduje powrót do sedna problemu. Ważne jest aby regularnie wykonywać peeling ciała, który złuszczy martwą warstwę naskórka i pomoże w jej uelastycznieniu. Należy także regularnie stosować balsamy, kremy czy olejki nawilżające, by skóra była bardziej miękka. Najlepiej sprawdzą się produkty z zawartością pantenolu, aloesu, alatoiny lub innych składników o działaniu kojącym. Warto stosować myjki wykonane z naturalnych materiałów, służące do codziennego mycia ciała.

Najlepszym sposobem na wrastające włoski będzie z pewnością zastosowanie laserowej depilacji. Depilacja wiązka światła lasera zapewnia wypalenie cebulki włosa, co powoduje pozbycie się problemu u jego źródła. Brak cebulki i jej korzeni, to brak wrastającego włoska. Jeśli z wrastającymi włoskami żaden ze sposobów nie jest w stanie sobie poradzić, koniecznie skorzystaj z usługi depilacji laserowej nóg, pach czy okolic bikini. Przyniosą one ulgę i rozwiążą problem na stałe.

Czy brwi można depilować laserowo?Co daje laser diodowy?