Czy laserowe leczenie trądziku jest skuteczne?

Osoby zmagające się ze schorzeniem skóry jakim jest trądzik, z pewnością zdają sobie sprawę z uciążliwości i długotrwałego leczenia, z jakim się ona wiąże. Trądzik jest chorobą dotykającą nie tylko młode osoby w wieku dojrzewania, ale także osoby w wieku dojrzałym, niezależnie od wieku i posiadanego typu skóry. Trądzik pospolity, należy do jednych z najczęściej występujących wśród pacjentów chorób dermatologicznych. Poza powszechnie stosowanymi metodami leczenia trądziku takimi jak miejscowe leki, antybiotyki doustne czy hormonoterapia, zaleca się kurację laserem. Czy laserowe leczenie trądziku jest skuteczne? W jakich przypadkach wykorzystanie lasera do leczenia trądziku będzie najskuteczniejsze? Odpowiadamy.

Spis Treści

We wpisie dowiesz się, jakie są przyczyny powstawania trądziku, jakie rodzaj lasera sprawdzi się przy leczeniu trądziku. Przeczytasz także dla kogo jest wskazane leczenie trądziku laserem, oraz jakie są najważniejsze wskazania i przeciwwskazania do kuracji laserem.

Przyczyny powstawania trądziku

Trądzik pospolity to najczęstsza choroba skóry, która dotyka osoby nie tylko w wieku młodzieńczym, ale także występuje u pacjentów powyżej 25 roku życia. Najczęstszą przyczyna pojawianie się trądziku, jest wzmożona produkcja androgenów, czyli hormonów płciowych.

Podwyższona ilość androgenów może być powodem przerostu gruczołów łojowych, co w konsekwencji wiążę się z nadmiernym wydzielaniem sebum. Ponadprzeciętna ilość sebum gromadząca się na powierzchni skóry, może być czynnikiem podnoszącym prawdopodobieństwo pojawienia się trądziku pospolitego.

Przyczyną trądziku mogą być nie tylko hormony, ale także rozwój bakterii w gruczołach łojowych. Jednym z typów trądziku jest trądzik różowaty, który przybiera formę zaczerwienień, poszerzonych naczyń krwionośnych oraz występujących pod skórą grudek i krost.

Leczenie trądziku jest bardzo istotne, ponieważ zaniedbanie choroby, może prowadzić do powstawania trwałych śladów na skórze w postaci blizn i przebarwień.

Rodzaj lasera a trądzik

Laser jest powszechnie wykorzystywany w medycynie estetycznej od wielu lat, nie tylko do walki ze zmarszczkami, przebarwieniami i zwiotczałą skórą. Swoje wykorzystanie znalazł także w leczeniu trądziku pospolitego i różowatego. W naszym salonie leczenie trądziku odbywa się za pomocą nowoczesnego lasera Nd-Yag, który cechuje się właściwościami przeciwzapalnymi oraz przeciwbakteryjnymi.

• Dzięki technologii lasera możemy zniwelować bakterie odpowiedzialne za tworzenie się trądziku.
  • Laser pomaga także w redukcji ilości sebum wytwarzanego przez gruczoły łojowe.
  • Laseroterapię najlepiej wykonywać w okresie jesienno-zimowym, ze względu na mniejsze ryzyko występowania podrażnień po zabiegu.

Zabieg polega na naświetleniu wybranego obszaru skóry, które wywołuje kontrolowane mikrouszkodzenia, pobudzające skórę do wzmożonego wytwarzania nowych włókien kolagenowych i elastynowych. W konsekwencji działanie lasera niweluje obecny przy trądziku różowatym rumień, zwalcza stany zapalne oraz obkurcza i zamyka naczynka krwionośne.

Światło lasera, skutecznie oczyszcza skórę twarzy ze znajdujących się na jej powierzchni bakterii. Światło lasera wnika także w głębokie warstwy skóry i reguluje działanie gruczołów łojowych.

Dla kogo jest wskazane leczenie trądziku laserem?

Przeciwwskazań do leczenia trądziku laserem jest niewiele – może on być z powodzeniem zastosowany u większości chorych.

• Laseroterapię zaleca się osobom zmagającym się z różnego rodzaju schorzeniami dermatologicznymi takimi jak stany zapalne, zmiany ropne, rumień, trądzik pospolity czy trądzik różowaty.
  • Działanie lasera jest szczególnie skuteczne w przypadku pacjentów z trądzikiem różowatym, niezależnie od przyczyny jego powstania.

Jeżeli jesteś osobą, która długotrwale walczy z trądzikiem i nie jest w stanie osiągnąć satysfakcjonujących efektów za pomocą innych sposobów – powinieneś zdecydować się na kurację laserem.

Laser jest zabiegiem wysoce skutecznym, ponieważ nie tylko wpływa na zanik powstałych już zmian trądzikowych, ale także pomaga zapobiegać ich powstawaniu. Jeśli posiadasz trwałe ślady po trądziku – kuracja laserem pomoże ci się ich pozbyć na stałe.

Wskazania i przeciwwskazania do terapii laserem

Leczenie trądziku laserem jest zabiegiem wysoce bezpiecznym, jednak istnieją pewne przeciwwskazania do jego wykonywania. Do najważniejszych z nich należą: ciąża, padaczka, łuszczyca, atopowe zapalenie skóry, bielactwo, cukrzyca, stosowanie leków sterydowych i fotouczulających, zażywanie ziół światłouczulających oraz opalanie.

Najlepszym okresem do podjęcie laseroterapii jest okres jesienno-zimowy oraz wiosenny. Na około 4 tygodnie przed zabiegiem należy unikać opalania skóry, długotrwałego przebywania na słońcu, korzystania z solarium i samoopalaczy. Należy stosować ochronę przeciwsłoneczną, w postaci filtra SPF.

Na 3 tygodnie przed terminem zabiegu rezygnujemy z leków i ziół o działaniu fotouczulającym. 2 tygodnie przed zabiegiem nie należy wykonywać żadnych peelingów skóry (chemicznych i mechanicznych), oraz innych czynności powodujących złuszczanie skóry.