Mezoterapia -jak uzyskać efekt gęstych i zdrowych włosów?

Okres jesienny potrafi wpłynąć negatywnie na nasze samopoczucie, jak i na zdrowie oraz kondycję skóry. Osłabiony organizm daje wiele symptomów takich jak wypadające włosy, czy łamliwe paznokcie. Osoby które zmagają się z wypadaniem włosów, w okresie jesiennym z pewnością zauważą ich większą wypadającą ilość. Jak uzyskać efekt gęstych i zdrowych włosów?

Najskuteczniejszą metodą dostępną w klinikach medycyny estetycznej, jest zastosowanie serii zabiegów mezoterapii skóry głowy. Jest to rozwiązanie, które pomaga uporać się nie tylko z wypadaniem włosów, ale także poważniejszymi skutkami chorób takich jak łysienie plackowate czy łysienie androgenowe. Na czym polega zabieg mezoterapii skóry głowy? Jakie daje efekty? Odpowiadamy.

Spis Treści

We wpisie dowiesz się, jakie są przyczyny przerzedzania włosów, na czym polega zabieg mezoterpaii skóry głowy oraz jakie są jego główne zalety.

Przyczyny przerzedzania włosów

Kondycja i gęstość naszych włosów są ściśle uzależnione od stanu zdrowia, stylu życia oraz odziedziczonych genów. Codzienne wypadanie włosów jest zjawiskiem naturalnym, jednak należy zainteresować się, jeżeli włosy zaczynają wypadać w dużej ilości, lub w określonych miejscach na głowie.

Przerzedzanie włosów może być przyczyną:

• długotrwałego działania stresu,
  • zaburzeń hormonalnych, związanych z niedoczynnością tarczycy.

Przyczyną może być łysienie androgenowe, spowodowane produkcją zbyt dużej ilości androgenów

• nieodpowiedniej diety, niedoboru mikro- i makroelementów lub radykalna zmiana wagi (szybkie tycie lub nagłe chudnięcie),
  • łysienia plackowatego, czyli schorzenie dziedziczne, które dotyka kobiety oraz mężczyzn,
  • choroby skóry głowy, takie jak łojotokowe zapalenie skóry głowy, grzybica, czy toczeń rumieniowaty,
  • stosowania leków antykoncepcyjnych,
  • nieprawidłowej pielęgnacji włosów i codziennej stylizacji (częste upinanie w mocny kucyk lub kok, suszenie w wysokiej temperaturze, farbowanie mocnymi preparatami, tapirowanie włosów),
  • palenia papierosów
  •  braku odpowiedniej ilości białka, aminokwasów, żelaza i cynku w diecie

Na czym polega zabieg mezoterapii skóry głowy?

Osoby zmagające się z nadmiernym wypadaniem włosów, przed wykonaniem zabiegu powinny udać się na wizytę do trychologa. Istotny jest szczegółowy wywiad, który wykluczy różnorodne czynniki. Wywiad trychologiczny jest niezbędny przed rozpoczęciem wszelkich kuracji rozwiązujących problem wypadania włosów.

Czy istnieje skuteczny sposób na zagęszczenie i przywrócenie zdrowego wyglądu włosów? Jedną z najskuteczniejszych metod na łysienie i wypadanie włosów, jest zabieg mezoterapii skóry głowy. Polega on na podawaniu pod skórę mieszanki substancji leczniczych, takich jak aminokwasy, kwas hialuronowy, minerały, mikro- i makroelementy oraz witaminy. Preparat jest dostarczany pod powierzchnię skóry za pomocą mikronakłuć, czego efektem jest przyspieszenie wzrostu włosów i pobudzenie krążenia skóry głowy. Skład preparatu jest dobierany indywidualnie do problemów z jakimi boryka się pacjent.

Częstotliwość zabiegów jest zależna od stopnia zaawansowania problemu pacjenta – zaleca się wykonanie 3-5 zabiegów, w celu uzyskania satysfakcjonujących efektów. Zabiegi powinny być powtarzane w odstępach 2-3 tygodni.

Zabieg jest określany jako bezbolesny, jednak ze względu na indywidualne odczuwanie progu bólu przez każdego pacjenta, może mu towarzyszyć lekki dyskomfort. Efekty zabiegu są widoczne po zakończeniu terapii, a w celu ich podtrzymania należy powtórzyć zabieg co 1-2 miesiące (w zależności od skali problemu).

Główne zalety zabiegu mezoterapii skóry głowy

Efektami mezoterapii jest zahamowanie wypadania włosów i znaczna poprawa ich kondycji. Są one spowodowane aplikacją preparatu wzmacniającego, bezpośrednio pod powierzchnię skóry. Jeżeli zaobserwujemy wypadanie włosów, kluczowa jest nasza szybka reakcja – zastosowanie mezoterapii w odpowiednim momencie, zapobiega zanikowi mieszka włosowego.

Wstrzyknięte pod skórę substancje stymulują korzeń włosa i skutecznie go regenerują. Efekty w postaci zahamowania wypadania włosów, są widoczne już po pierwszym zabiegu, natomiast zagęszczenie i odrastanie włosów, zaobserwujemy w kilka tygodni po zakończeniu zaplanowanej serii zabiegów. Zabieg daje pozytywne efekty nie tylko u kobiet, ale również u mężczyzn – wspomaga również odrost włosów przeszczepionych.

Długofalowe efekty mezoterapii to pobudzone ukrwienie skóry głowy, zahamowanie wypadania włosów, oraz odbudowa i pobudzenie mieszków włosowych do tworzenia nowych włosów. Zabieg mezoterapii skóry głowy jest w pełni bezpieczny, a pacjent po zabiegu nie wymaga okresu rekonwalescencji. Do zabiegu nie trzeba też specjalnie się przygotowywać.

Wskazania i przeciwwskazania do zabiegu

Do zabiegu kwalifikują się pacjenci cierpiący na schorzenia, takie jak łysienie androgenowe, łysienie telogenowe, łysienie plackowate czy łysienie spowodowane schorzeniami skóry. To także świetne rozwiązanie dla osób, które cechują się słabymi, kruchymi włosami, odrastającymi w powolnym tempie.

Jak każdy zabieg, mezoterapia posiada przeciwwskazania do jej wykonania.

Aby określić czy zabieg mezoterapii skóry głowy jest dla nas wskazany, należy udać się na konsultację do trychologa.

Najważniejsze przeciwwskazania do wykonania zabiegu to :

• ciążą,
  • uczulenie na substancje stosowane podczas zabiegu,
  • stany zapalne skóry,
  • choroba nowotworowa,
  • obecne zakażenie wirusowe lub bakteryjne,
  • oraz skłonność do zaburzeń pigmentacji skóry.