Czy laserowe leczenie żylaków jest bolesne?

Żylaki to schorzenie zaburzenia przepływu krwi, na które cierpią szczególnie kobiety po 40. roku życia oraz pracownicy zawodów w których wymagana jest długotrwała praca w pozycji stojącej.

Powstawanie żylaków na dolnych kończynach może mieć także podłoże genetyczne, a owe schorzenie można odziedziczyć. Bez względu na to jaka jest przyczyna wystąpienia żylaków należy je bezwzględnie leczyć. Zaniedbanie niewydolności żylnej może skutkować groźnymi dla zdrowia powikłaniami. Skuteczną metodą leczenia żylaków jest laseroterapia.

To świetna alternatywa dla zabiegu chirurgicznego, która odbywa się przy użyciu lasera diodowego. Czy zabieg jest skuteczny? Czy laserowe leczenie żylaków jest bolesne? Wyjaśniamy.

Spis Treści

We wpisie dowiesz się, czy laserowe leczenie żylaków jest bolesne, czy jest to zabieg bezpieczny oraz czy jego warto zdecydować się na laserowe leczenie żylaków. Przeczytasz także, jakie są główne wady oraz zalety zabiegu.

Czy laserowe leczenie żylaków jest bolesne?

Do niedawna jedyną skuteczną metodą na pozbycie się żylaków była operacja, która wiązała się z długim czasem rekonwalescencji. Dzięki nowoczesnym technologiom obecnie można pozbyć się żylaków za pomocą krótkiego zabiegu z użyciem lasera, a po upływie tygodnia cieszyć się pełnym zdrowiem.

Metoda usuwania żylaków stosowana w naszej klinice polega na odizolowaniu z krwioobiegu naczynia krwionośnego, które uległo nienaturalnemu poszerzeniu.

Skutkiem zabiegu jest nie tylko usunięcie żylaków, ale także przyczyny ich powstawania. Zabieg odbywa się pod stałą kontrolą aparatu USG i przebiega w warunkach ambulatoryjnych.

Lekarz nakłuwa żyłę i za pomocą cewnika wprowadza do jej wnętrza światłowód lasera. Światło lasera jest absorbowane przez hemoglobinę oraz wodę znajdujące się wewnątrz naczynia, co skutkuje termicznym uszkodzeniem wewnętrznej powierzchni żyły. W efekcie dochodzi do obkurczenia i zamknięcia naczynia krwionośnego. Zabieg jest bezbolesny, ponieważ jest przeprowadzany w znieczuleniu miejscowym.

Bezpieczeństwo podczas zabiegu

Laser wprowadzony do wnętrza żyły działa miejscowo co sprawia, że jest to jeden z najbezpieczniejszych zabiegów leczenia żylaków.

EVLT to uznana metoda leczenia żylaków, która likwiduje objawy niewydolności żylnej i jest stosowana z powodzeniem u wielu pacjentów. Jest to wysoce bezpieczna metoda, ponieważ zabieg jest przeprowadzany przez wykwalifikowanego lekarza przy użyciu najnowocześniejszej technologii.

W porównaniu do starszych urządzeń laserowych, które korzystają z krótszych fal, działanie udoskonalonego lasera jest wyjątkowo bezpieczne dla pacjenta.

Dodatkowo kontrolowanie zabiegu przy pomocy aparatury USG, daje precyzyjne możliwości w wyłączeniu niewydolnego naczynia, jednocześnie zachowując w stanie nienaruszonym prawidłowo działające żyły. Technologia laserowa stosowana do leczenia żylaków cechuje się także niższą możliwością nawrotów żylaków i powikłań po zabiegu.

Czy zabieg jest skuteczny?

Zabieg leczenia laserem, umożliwia skuteczne i długotrwałe pozbycie się żylaków z dolnych kończyn.

Jest to metoda mniej inwazyjna niż metoda usuwania żylaków starego typu, która przebiega znacznie szybciej, a okres rekonwalescencji w przypadku laseroterapii jest dużo krótszy.

Skuteczność zabiegu plasuje się na poziomie 90%. Należy jednak pamiętać, iż charakter choroby może powodować powstawanie kolejnych żylaków, które mogą nawracać przez całe życie pacjenta. Tym bardziej istotne jest, aby na bieżąco kontrolować i ograniczać skutki niewydolności żylnej.

Skuteczność zabiegu jest niezwykle wysoka – jej efekty zachowane są na przestrzeni kilku lat, od momentu zakończenia zabiegów.

Laserowe usuwanie żylaków za pomocą metody EVLT jest prostym i bezbolesnym zabiegiem, który charakteryzuje się wysoką skutecznością w stosunku do jego niskiej inwazyjności.

Wady i zalety zabiegu

Najważniejsze zalety zachęcającego do wykonania zabiegu laserowego leczenia żylaków to przede wszystkim:

• krótki czas zabiegu (około 1,5-2 godzin)
  • brak nacięć i blizn po wykonaniu zabiegu
  •  krótki czas rekonwalescencji
  • pacjent po zabiegu nie wymaga hospitalizacji
  • zabieg jest przeprowadzany w warunkach ambulatoryjnych
  • po zabiegu istnieje bardzo niskie ryzyko powikłań w porównaniu do tradycyjnych zabiegów chirurgicznych
  • aby zabieg odbył się bezboleśnie, wymagane jest zastosowanie jedynie znieczulenia miejscowego
  • wieloletnia skuteczność zabiegu
  • możliwość przeprowadzania zabiegu jednorazowo w wielu miejscach
  •  wysoki walor estetyczny: niskie ryzyko powstawania przebarwień i wybroczyn po zabiegu

Do wad zabiegu można zaliczyć fakt, że należy się do niego specjalnie przygotować. Aby zostać zakwalifikowanym do laserowego leczenia żylaków, należy posiadać wyniki badania USG Doppler żył i tętnic kończyn dolnych. Dodatkowo może zostać zlecone wykonanie innych badań, takich jak morfologia z rozmazem, badanie czasu krzepnięcia krwi, poziomu elektrolitów, kreatyniny, wykonanie glikemii na czczo lub badań na grupę krwi. Dodatkowe badania są zalecane w zależności od przypadku i poziomu rozwoju choroby u pacjenta.