Cellulit dotyka około 90% wszystkich kobiet. Zła dieta, brak aktywności fizycznej, zmiany hormonalne, genetyka i wysoki poziom tłuszczu w organizmie to główne przyczyny brzydkich dołków na skórze. Pojawiają się one zwłaszcza na udach i pośladkach. Na szczęście istnieje kilka metod, dzięki którym możesz pozbyć się cellulitu w krótkim czasie. Pomogą Ci w tym dieta, ćwiczenia, odpowiednia pielęgnacja i niezastąpiony zabieg karboksyterapii!

Dieta na cellulit

Zmiana diety poprawi stan skóry i pomoże zapobiec cellulitowi. Często pojawia się on na skutek nagromadzonego tłuszczu lub toksyn (z niezdrowej diety), które zmniejszają elastyczność skóry i spowalniają krążenie. Stosuj zrównoważoną dietę z dużą ilością surowych warzyw i świeżych owoców. Wprowadź więcej białka, zdrowych tłuszczy i produktów pełnoziarnistych.

Spróbuj odstawić w diecie węglowodany i cukry proste: białą mąkę, cukier i przetworzoną żywność. Ogranicz spożycie kawy, coli, napojów energetycznych oraz soli, gdyż zatrzymuje wodę w organizmie i powoduje obrzęki.

W walce z cellulitem wprowadź produkty, które pomagają pozbyć się nadmiaru płynów i toksyn w organizmie:

  • produkty bogate w witaminy z grupy B – odpowiadają za przemianę materii. Znajdziesz je w kiełkach zbóż, jajach i wątróbce;
  • produkty moczopędne: arbuz, pietruszka, seler, koper, żurawina, herbata zielona i czerwona, duże ilości wody;
  • źródła nienasyconych kwasów tłuszczowych, które wspomagają spalanie tkanki tłuszczowej: orzechy, nasiona, tłuste ryby.

Ćwiczenia na cellulit

Ćwiczenia fizyczne to niezbędny element walki z cellulitem. Codzienna aktywność nie tylko pozwala spalić tkankę tłuszczową i ujędrnić skórę. Poprawia również krążenie krwi i limfy, przyspiesza metabolizm.

Jeśli Twoim problemem jest cellulit na udach, skup się na ćwiczeniach na dolne partie ciała. Pomogą Ci:

  • przysiady i półprzysiady
  • bieganie
  • pływanie
  • aerobik
  • jazda na rowerze

Cellulit a pielęgnacja

Czy obietnice producentów kosmetyków są prawdziwe? Czy kremy antycellulitowe faktycznie mogą usunąć pomarańczową skórkę? Nie do końca, ale jedno jest pewne – prawidłowa pielęgnacja jest niezbędnym uzupełnieniem diety i ćwiczeń. Wybierając kosmetyk antycellulitowy zwróć uwagę, aby zawierały składniki, które:

  • stymulują proces lipolizy (rozpadu tłuszczu) – kofeina, karnityna, guarana, ekstrakt z głogu;
  • wzmacniają ściany naczyń krwionośnych – wyciąg z arniki i kasztanowca, diosmina, witamina C, rutyna;
  • poprawiają mikrokrążenie – miłorząb japoński, ekstrakt z bluszczu.

W pięlęgnacji skóry z cellulitem nieodzownym rytuałem powinien być masaż, ponieważ poprawia krążenie, metabolizm komórkowy i przepływ limfy. Masaż antycellulitowy najlepiej wykonywać codziennie. Użyj do niego szorstkiej rękawicy lub specjalnej szczotki z gumowymi wypustkami. Wykonuj ruchy koliste w kierunku serca. Dodatkowo aby wzmocnić efekty masażu, stosuj natryski naprzemiennie ciepłą i zimną wodą.

Karboksyterapia – jak działa na cellulit?

Karboksyterapia to niezastąpiony  zabieg w walce z cellulitem, który od lat cieszy się ogromną popularnością, osiągając wspaniałe rezultaty – potwierdzone klinicznie na poziomie 89%. Zabieg polega na wstrzykiwaniu medycznego dwutlenku węgla w miejsca, gdzie nagromadził się nadmiar tkanki tłuszczowej. Na skutek podania gazu komórki tłuszczowe rozpadają się i zostają naturalnie wydalone z organizmu. Ponadto dwutlenek węgla przyspiesza krążenie krwi i limfy, stymuluje produkcję kolagenu i elastyny.

Efekty serii zabiegów karboksyterapii to:

  • usunięcie cellulitu – we wszystkich stadiach jego rozwoju
  • ujędrnienie skóry
  • wysmuklenie ud, pośladków, brzucha
  • redukcja rozstępów
  • poprawa struktury skóry

Seria powinna obejmować 6-10 zabiegów, ale pierwsze rezultaty są zauważalne już po dwóch. Jeśli od lat bezskutecznie walczysz z cellulitem na udach, po zabiegach karboksyterapii zapomnisz czym on jest!